Povinnost navštívit stanici technické kontroly jednou za dva až čtyři roky má každý majitel vozidla. Čeká vás technická kontrola a nejste si jistí, zda projdete? Nechte si poradit, co všechno je třeba zkontrolovat, aby příprava na STK zajistila červenou nálepku už napoprvé.
Mezi nejčastější závady, kvůli kterým vozidlo neprojde STK, patří sjetý vzorek pneumatik. Problém je i použití jiného rozměru, než jak je uvedeno v technickém průkazu. Pozor si dejte také na jiný typ pneumatik na jedné nápravě. Potřebujete-li nové pneumatiky, abyste STK absolvovali bez problémů, nechte si raději poradit u zkušených prodejců.
Zkontrolovat funkčnost všech světel zvládne každý. Nevíte, jak na to? Možná byste měli dobrovolně vrátit řidičský průkaz.
Kapající olej, únik chladicí či brzdové kapaliny jsou vážné závady, které vám na STK nikdo tolerovat nebude.
Dříve byla vozidla opatřena kromě červené známky i známkou zelenou, která signalizovala, že kontrola úrovně škodlivosti výfukových plynů dopadla dobře. V současné době už se však vylepuje pouze červená známka, protože automobil by bez úspěšného absolvování měření emisí STK jednoduše neprošel. O měření emisí dostanete také protokol, který si uschovejte pro příští technickou kontrolu.
Příprava na STK zahrnuje také kontrolu povinné výbavy. Ta musí obsahovat:
– výstražný trojúhelník
– reflexní vestu
– rezervní pneumatiku nebo opravnou sadu pneumatik
– klíč na matice kol
– příruční zvedák
– lékárničku
Není žádným překvapením, že vozidlo, které nemá v pořádku řízení a brzdy, není způsobilé k provozu na silnici. Ale i například rezavá karoserie může být příčinou, že STK vozidlo neprojde.